BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 9, 2012

Task Redaksi UKM


LEGA

Lega. Itulah perasaan aku selepas menemu bual Felo Utama Prof. Siti Naaishah Hambali dan saudara Faiz Zahadi untuk mendapatkan informasi mengenai Klinik Bantuan Guaman UKM. Itulah antara tugasan yang bakal direncanakan dalam Majalah UKM Edisi 35.

Temubual yang makan masa hampir sejam setengah itu begitu memberi impak tersendiri kepada penulis sebagai wartawan Redaksi Majalah UKM. Setibanya di sana pada jam 10 pagi seperti yang dijanjikan, aku mencari-cari telefon tanpa wayar di dalam tas tangan untuk menghubungi saudara Faiz Zahadi. Beliau banyak membantu aku mendapatkan maklumat dan menguruskan perjumpaan bersama Prof. tersebut. Debaran tetap ada. Al maklumlah, menemubual antara orang penting UKM di Fakulti Undang-Undang. Aku cuba buat yang terbaik demi Redaksi UKM. Aku cuba komited dalam melaksanakan amanah yang diberi. Insya-Allah. Ya, dengan izin-Nya.

KOMITMEN

Sibuk tetap sibuk. Tapi, program ke Universitas Padjajaran tetap terjadual dalam kamus mental aku. Kerja dan tugasan harus dibahagi. Kerja lebih tersusun. Mudahkan aku. Mudahkan orang lain juga. Mudahkan semua orang. Jujur aku katakan, perasaan teruja untuk meniti awan lenyap sama sekali. Mungkin Ringgit Malaysia yang nipis mengurangkan keghairahanku. Jimat, aku harus. Biarlah, bersusah-susah dahulu, mudah-mudahan senang kemudian. Hari itu, aku ajak sahabat aku, Shasita ke PKNS Bangi, untuk tujuan money changer  Ringgit Malaysia kepada Rupiah. Aku hanya laburkan kertas yang bernot RM100 sahaja. Itupun, duit lebihan daripada pinjaman PTPTN semester sudah. Walau apa pun, perasaan untuk ke sana tetap hambar. Lebih teruja untuk melaksanakan tugasan Redaksi Majalah. Lebih menjana minda. Tidaklah terlalu beku memandangkan musim cuti semester yang lama. 

0 comments: