BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 8, 2012

kisah hari ini


Hari ini dalam sejarah dan kenangan.
Tangisan di hati tetap beku di situ, entah dari mana sedihnya. R. Ya! Hari ini. Terharu, mungkin.
Ya, tiada kuliah, tiada tutorial. Tapi, seawal jam 9 pagi, aku sudah terpacak di BIMB Bangi. Ada urusan penting di sana. Untung nasib ada kawan untuk tumpangkan kereta.
Ingatkan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Urusan tak selesai-selesai. Esok kena ‘ziarah’ BIMB lagi.
Selesai separuh urusan di sana, bergegas pula ke PTSL untuk mencari bahan demi tugasan.
Selesai mencari bahan, tiba-tiba telefon tanpa wayarku berbunyi.
Alahai.
Lama ku tunggu-tunggu, tiba juga akhirnya untuk mengambilku. Destinasi seterusnya, Pavilion. Teman abang dan bakal kakak ipar bershopping. Aku buat keputusan untuk window-shopping sahaja. Ringgit Malaysia dalam tas tangan dan akaun simpanan cukup-cukup sahaja untuk berbelanja ala kadar, semester akhir ini. Menyedihkan. Terpaksa buat part-time untuk duit poket sendiri. Itu pun kena jimat-cermat. Ingatkan hanya temankan. Rupanya… “(maaf dirahsiakan). Tak pasti apakah ia tapi hanya dengar separuh. Kemudian, solat magrib. Tak sempat habiskan temujanji tapi bersambung esok. Hujan. Lebat sangat. Stuck in the rain. Tak boleh gerak mana. Terpaksa tunggu. Tapi, tunggu dan tunggu tak selesaikan masalah. Abang buat keputusan untuk menghantar aku dengan berjalan kaki meredah hujan ke train di KLCC dr Pavilion walaupun dah banjir kilat, meredah air yang semakin naik.
Pengorbanan.
Terima kasih, abang.
Tiba di KTM UKM, pun begitu. Stuck lagi dari KTM ke bus stop.
Alahai.
Sekali lagi bermandikan hujan meredah air.
Berlari-lari.
Menggigil kesejukan.
Terus mandi apabila tiba di kolej.
Kemudian..
Mula-mula, riuh suara aku menceritakan pengalaman hari ini kepada teman sebilik. Tiada respon. Jadi, aku pun mengambil keputusan untuk mendiamkan diri. Sakit gigi,agaknya seperti selalu.

Lagipun, penat tak terkata.


Maaf, ketidaktenteraman jiwa hari ini mempengaruhi kualiti bahasa aku.

0 comments: