BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 14, 2012

titian akhir di kampus


Lama rasanya aku tak mengemas kini entri blog. Al maklumlah, semestinya aku sibuk memandangkan kini semakin meniti hari-hari terakhir di bumi UKM. Latihan Ilmiah yang perlu disiapkan menuntut kesabaran dan daya usaha yang tinggi.

Novel & majalah
Baru-baru ini, aku berkesempatan untuk singgah ke PWTC. Amat seronok memborong majalah dan novel sempena Pesta Buku 2012 yang diadakan secara besar-besaran. Di samping penggemar ilmu mendapatkan apa yang diinginkan dengan harga yang sangat berpatutan, dapat juga memberi peluang kepada peminat untuk bertemu empat mata dengan idola masing-masing. Aku sempat bertemu dengan Damya Hana, Ramlee Awang Mursyid dan paling aku gemari, Norhayati Berahim. Sempat juga aku bergambar dengan beliau. Dengan adanya peluang sebegini, ini memberi ruang dan nafas baru untuk memartabatkan para penulis dan karyawan yang sebelum ini bagaikan dipinggir. Bukan hanya menyanjung artis dan penghibur semata-mata. Berbalik kepada Pesta Buku yang diadakan baru-baru ini, tahniah diucapkan kepada semua pihak yang melaksanakan pesta berkenaan dengan jayanya tidak kira pihak yang terlibat secara langsung mahupun masyarakat yang turut memberi sokongan padu.


Ekspo
Ekspo 3rd Mom & Baby Expo 2012 at Mid Valley kembali lagi pada 11, 12 dan 13 Mei 2012. Seperti biasa, aku sanggup mengabaikan dinner Pusat Pengajian/ Jabatan yang memerlukan bayaran Ringgit Malaysia 70 demi bersama-sama ekspo tersebut.  Hidup mesti ada ‘kos lepas’. Terpaksa memilih yang lebih prioriti dan membuat pilihan tepat. Itulah prinsip hidup aku. Apa yang lebih penting perlu diutamakan terlebih dahulu. Bermula set up barangan ekspo pada 10 Mei, berakhir 14 Mei membuatkan tubuh badan begitu penat. 4 hari berturut-turut membuatkan tulang-tulang dan sendi-sendi merayu-rayu memohon istirahat secukupnya. Pengalaman yang menyeronokkan walaupun keletihan yang teramat. Tak mengapa, mudah-mudahan ada back up bajet untuk deposit dan sewa bilik semasa menjalankan Latihan Industri di Cheras, nanti. Insya-Allah. Dengan izin-Nya. Bukankah, bersakit-sakit dahulu untuk bersenang-senang di kemudian hari. Benarlah petua dan prinsip tersebut.

Walimatul Urus
Tumpang gembira mendengar khabar baik dari salah seorang sahabat dalam kos pengajianku yang bakal mendirikan masjid tak lama lagi. Tahniah dan tahniah sekali lagi. Semoga kekal bahagia hingga ke Jannah. Insya-Allah. Aku? Masih lagi setia menanti Allah kirimkan Imam untukku. J

0 comments: