BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 27, 2011

lakaran


Aku meniti hari-hari yang begitu indah. Aku meniti hari-hari yang begitu sukar. Aku meniti hari-hari dengan penuh daya kuatnya tanpa menoleh. Sesekali menoleh, aku begitu merindui saat yang aku pernah lalui.

Bagai tidak percaya, menampar sepasang pipi. Begitu pantas masa berlalu. Begitu cepat usia meningkat.

Bagai tidak percaya, mengeluh sendiri. Aku telah melalui dunia kampus yang diidam-idamkan sejak bangku sekolah.

Teringat aku pada En. Pensyarah yang bukan sahaja ambil berat, mesra juga. Bagai tiada jurang. Pengalaman yang sukar dinyahcaskan dari fikiran. Camping. Tracking. Rindu benar pada simulasi di hutan, bukit dan gunung. Rindu benar pada simulasi di pulau itu. Rindu benar istilah-istilah ikatan tali. Rindu benar segala-galanya. Apabila menjengah di minda, tentu tersenyum.

Teringat pula pada Dr. Shahidi, begitu mengambil berat tentang anak didiknya. Teringat lagi pada En. Nasrun, begitu teliti orangnya. Ingatan menjengah kepada Dr. Maslida, menyerlah sifat keibuannya biarpun  tampak garang. Ingatan meluru ke arah Dr. Karim, yang begitu penyabar orangnya. Prof. Zul dan Prof Dr. Ajid pula bagaikan ayah mendidik anak-anaknya. Prof. Dr. Rahim pula tidak jemu-jemu menunjuk jalan buat kami mengatur langkah dan haluan hidup. Tak lupa pada Cik Kartini yang menyinari hari-hari di kampus UKM. Semuanya aku sayang. Semuanya aku hargai. Itulah dunia p & p aku.

Terlakar sejarah aku dan kamu. Terukir memori sahabat dan aku. Tersurat persahabatan kita semua. Semuanya aku sayang. Semuanya aku hargai. Itulah dunia warna-warni aku.

Sahabat, untuk selamanya.

Kau dan aku sahabat, untuk selamanya.

PENA KIRI 
27.12.2012
KOLEJ AMINUDDIN BAKI

0 comments: